تولید اعداد تصادفی از توزیع های آماری در اکسل!

تولید اعداد تصادفی از توزیع های آماری در نرم افزار اکسل

توزیع های آماری در اکسل

دانشجویان رشته های مهندسی، آمار، ریاضی، صنایع و… جهت انجام پروژه های آماری خود گاهی نیاز دارند که تعداد مشخصی اعداد تصادفی از یک توزیع خاص آماری را تولید کنند. هرچند نرم افزارهای آماری مانند R، Splus، MiniTab و… به راحتی این داده ها را تولید می کنند، اما تعداد زیادی از دانشجویان این نرم افزار ها را در اختیار ندارند و یا اینکه نیازی به استفاده از آن ندارند. در این پست به شما آموزش می دهیم که چگونه فقط با استفاده از نرم افزار اکسل که معمولا روی تمام کامپیوترهای شما نصب است، به سادگی می توانید نمونه های تصادفی از توزیع های برنولی، بتا، دوجمله ای، نمایی، گاما، هندسی، فوق هندسی، لگ نرمال، دوجمله ای منفی، نرمال، پارتو، پواسن، یکنواخت، وایبل، مثلثی و بور نمونه تصادفی تولید کرد!

شما با دانلود و نصب پلاگین کم حجمی که لینک دانلود آن را در ادامه قرار داده ایم می توانید به راحتی نمونه های تصادفی تولید کنید.

در نهایت متذکر می شویم که این بسته در قسمت Tools (افیس 2003) یا Add-Ins (افیس 2007 و بالاتر) قابل دسترسی میباشد و برای تولید نمونه تصادفی از توزیعهای ذکر شده کافیست که روی منوی دوم یعنی Fill From Distribution  کلیک شود. توجه کنید  که قبل از اجرای این منو حتما باید چند خانه در صفحه گسترده را انتخاب کرده باشید.


دانلود افزونه آماری تولید نمونه های تصادفی در اکسل

برای دانلود فایل با لینک مستقیم از سایت ریاضی سرا کلیک کنید.
در صورتی که لینک مستقیم مشکل دارد فایل مورد نظر را از اینجا دانلود کنید.

فرمت فایل :

exe

حجم فایل :

730 کیلوبایت

پسورد فایل:

www.riazisara.ir

منبع:

ریاضی سرا

 

1 comment

  1. سلام من این افزونه را نصب کردم. یه تعداد فرمول هم دیدم تایپ کرده بودید. ولی واقعا این فرمول ها هیچکدام کار نمیکنند. می خواستم خواهش کنم یک مقدار بیشتر توضیح بدهید بعد از نصب چکار باید بکنیم که بتوانیم از افزونه استفاده کنیم. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.