راه‌اندازی خانه ریاضیات اردبیل

راه‌اندازی خانه ریاضیات اردبیل

مدیر خانه ریاضیات اردبیل گفت: راه‌اندازی خانه ریاضیات اردبیل جهت ارتقای پایه ریاضی استان است.

حسن نوعی اقدم در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: حدود بیست سال پیش اکثر استان‌های کشور با همکاری اساتید دانشگاه و علاقمندان به ریاضی و با پشتیبانی مسئولین رده بالای استانهایشان اقدام به تشکیل خانه ریاضیات کرده‌اند. استان اردبیل در این زمینه عقب افتاده است و باید این عقب افتادگی را جبران کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه به پایه علمی شهر خدمت کنیم، خانه ریاضیات را راه‌اندازی کردیم. مجوز ایجاد خانه ریاضیات، حقوقی است و صرفاً به اسم استان صادر می‌شود. بهره‌برداری از خانه ریاضیات در مراحل اولیه است و اطمینان می دهم بعد از 6 ماه این موسسه به خودکفایی برسد.

وی، حداقل برآورد هزینه اولیه برای راه‌اندازی این خانه را 356 میلیون تومان، اعلام و تصریح کرد : این موسسه غیرانتفاعی، غیرسیاسی و صرفا علمی است و شورای اسلامی شهر می‌تواند در قالب بودجه فرهنگی سال 94، یک سال از این موسسه حمایت کند.

نوعی اقدم با بیان اینکه عامل اصلی افت تحصیلی در بسیاری از علوم تحت تاثیر ضعف پایه ریاضی است، خاطرنشان کرد: علم ریاضی یک علم متنوع در سطح بین الملل است و بروز کردنش مشکل و سخت است. آموزش ریاضی باید همگانی شود و به خانواده‌ها در این زمینه آموزش کافی داده شود.

وی ضمن اظهار تاسف از وضعیت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی، گفت: دانشجویان ما با نمرات منفی ریاضی در کنکور، هم اکنون در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌ها تحصیل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.