افراد علاقمند به آمار و ریاضی تربیت کنیم

رییس انجمن آمار ایران با بیان اینکه باید افراد علاقمند به آمار، احتمال و ریاضی تربیت کنیم گفت: احساس من این است که در کشور در حال دور شدن از این علم هستیم.

سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی

حمید پزشک در دهمین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی در یزد افزود: همچنین در کشور ما از کسانی که به این علم علاقمند نیستند استفاده می شود که این یک خطر است.
وی اظهار کرد : در رأس 20 شغل ضروری و پیش بینی شده برای آینده بشر ، ریاضیات و آمار است که این موضوع اهمیت نقش آمار در جهان را نشان می دهد.
پزشک در ادامه با گرامیداشت سالگرد تاسیس انجمن علمی آمار ایران خاطرنشان کرد : 25 سال این انجمن با پویایی فعالیت های عمده ای را انجام داده است و در سال 92 به عنوان انجمن برتر انتخاب شد.
رییس دانشگاه یزد هم در این مراسم گفت : حوزه ریاضیات و آمار این دانشگاه مجموعه از استادان توانمند و با انگیزه است که افتخارات زیادی در مسابقات ملی و بین المللی کسب کردند.
محمد صالح اولیا اظهار کرد : این موفقیت های نشان از این است که ظرفیت و توانمندیهای زیادی در این دانشگاه در حوزه ریاضیات و آمار و احتمال وجود دارد و یکی از محورهای توسعه آینده دانشگاه می تواند در این زمینه باشد.
وی افزود : در سطح جامعه بحث شانس و تصادف را به حساب اینکه دارای حساب کتاب مشخصی نیست ، می گذارند اما درسی که ما از آمار و احتمال یاد گرفتیم این است که حتی تصادف هم دارای نظم خاصی است و این نشان دهنده این است که در اوج بی نظمی ما می توانیم بدنبال نظم باشیم.
این مسوول خاطرنشان کرد : این هنر و توان ماست که بتوانیم از بین این پراکندگی ها و نوسان ها نظم را کشف کنیم و با یک نگاه جدید می توانیم درست تر تصمیم بگیریم.
در همایش سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی که از 29 مردادماه در استان یزد آغاز شده و به مدت روز ادامه دارد بیش از 290 نفر از استادان و پژوهشگران رشته آماراز سراسر کشور حضور دارند.
301 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که 22 مقاله توسط هیات داروان پذیرفته و بصورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.
برگزاری سه کارگاه آموزشی مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار 'اموس'، یادگیری ماشین و تحلیل داده های هواشناسی از جمله برنامه های این سمینار است.
اولین سمینار احتمال و فرایندهای تصادفی سال 76 در دانشگاه شهرکرد با حضور 65 شرکت کننده برگزار شد
.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.