مسئول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشجویانی که در المپیاد پزشکی رتبه کسب کردهاند واقعا نخبه هستند و باید با گذاشتن شرایطی خوب در جهت حفظ این دانشجویان برای کشور برآییم، اما متاسفانه آییننامههایی وجود ندارد که از چنین دانشجویانی حمایت شود.
اطهر امید با اشاره به المپیاد دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: اصفهان در مجموع در بخش انفرادی توانست در حیطه "تفکر علمی در علوم پایه" یک طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورد و در حیطه "استدلال بالینی" به یک طلا و دو نقره رسید و در نهایت در حیطه "مدیریت نظام سلامت" نیز به یک طلا و دو نقره دست یافت.
وی با بیان اینکه در بخش تیمی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توانست در حیطه "مدیریت نظام سلامت" به مقام اول برسد، افزود: در حیطه "هنر در آموزش پزشکی" نیز اصفهان دوم شد و در مجموع میتوان گفت که علوم پزشکی اصفهان عملکردی خوب را از خود به جا گذاشت. امید در پاسخ به این سووال که این المپیاد برای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور چقدر اهمیت دارد، عنوان کرد: دو گروه باید به این مسابقات اهمیت دهند یکی دانشگاههایی که دانشجو به این مسابقات اعزام میکنند و یکی هم وزارتخانه؛ البته دانشگاههای سراسر ایران رفتارهای متفاوتی نسبت به این المپیاد دارند، اما دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای این المپیاد اهمیت زیادی قائل است.
مسئول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این دلیل که دانشجویان استقبال زیادی از این المپیاد میکنند و انگیزه بالایی هم برای ورود به این مسابقات دارند نیز به این مسابقات اهمیت زیادی میدهد البته برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز این امر فرصت خوبی است چرا که یکسری مسائل مهم به دانشجویان آموزش داده میشود.
وی با بیان اینکه وزارتخانه این المپیاد را جدی گرفته و حمایت میکند، اما آیین نامههایی که تدوین کرده در جهت حمایت از دانشجویانی که در این المپیاد رتبه کسب کردهاند نبوده است، اضافه کرد: دانشجویانی که در این المپیاد رتبه کسب کردهاند مراحل سختی را گذرانده اند تا رتبه به دست آورند چرا که رقابت شدیدی وجود دارد، اما در این میان هنوز آیین نامههای شفاف و محکمی در جهت حمایت از این دانشجویان دیده نمیشود.
مسئول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دانشجویان اصفهان در حیطه هنر در آموزش پزشکی با ۳۶ دانشگاه رقابت کردند، تصریح کرد: دانشجویانی که در این المپیاد رتبه کسب کردهاند انتظار حمایت دارند، اما امروز میبینیم که این افراد حتی نمیتوانند عضو بنیاد نخبگان شوند و از تسهیلات این بنیاد استفاده کنند؛ در سال گذشته این انتظار وجود داشت که نفر اول در حیطه تفکر علمی در علوم پایه بتواند در آزمونهای دستیاری یک شرایط ویژه و سهمیه خاصی داشته باشد، اما چنین سهمیهای برای این دانشجو در نظر گرفته نشد.
امید خاطرنشان کرد: افرادی که در این المپیاد رتبه کسب میکنند واقعا نخبه هستند و باید با گذاشتن شرایطی خوب در جهت حفظ این دانشجو برای کشور برآییم، اما متاسفانه آیین نامههایی وجود ندارد که از چنین دانشجویانی حمایت شود.