گفتگو با سید محمد حسین موسوی (نفر دوم کنکور ریاضی 92)

مصاحبه با نفر دوم کنکور ریاضی

رتبه دوم کنکور ریاضی 92سید‌محمد‌حسین موسوی نفر دوم گروه علوم ریاضی‌وفنی کنکور ۹۲در گفت‌و‌گو با فارس گفت: زمانی که از سازمان سنجش تماس گرفتند، خواب آلود بودم و اتفاقا زیاد هم حوصله نداشتم! اما از آن‌جایی که منتظر تماس مسئولان هم بودم، وقتی کد تهران را روی صفحه تلفن دیدم، خواب از سرم پرید. با اضطراب تلفن را جواب دادم که خدا‌را‌شکر تماس از طرف سازمان سنجش بود و فهمیدم رتبه دوم شدم.
نفر دوم گروه علوم ریاضی‌وفنی در ادامه خاطرنشان کرد: لحظه‌ای که این خبر را به من دادند، مادرم کنارم بود و با تمام وجود خوشحال شد اما خودم شوکه بودم و نتوانستم عکس‌العمل خاصی از خودم نشان دهم. اتفاقا یکی از گزارشگران صدا و سیما هم کنار کسی که خبر را داد، بود و از من خواست خوشحالی‌ام را به شکلی بروز دهم که فکر می‌کنم آن خوشحالی هم به شدت تصنعی بود چرا که تا ساعت‌ها بعد در شوک این خبر بودم.
موسوی با اشاره به مدت زمان اختصاص داده به مطالعه در طول ایام کنکور، گفت: در روزهای عادی ۴ تا ۵ ساعت درس می‌خواندم اما این زمان در ایام تعطیل به ۱۰ ساعت هم می‌رسید.
وی افزود: اوایل برای تک رقمی شدن درس نمی‌خواندم اما بعد از مدتی این توانایی را در خودم دیدم و تلاشم را بیشتر کردم.
نفر دوم گروه علوم ریاضی‌وفنی همچنین یادآور شد: به شخصه در هیچ کلاس کنکوری شرکت نمی‌کردم و تنها در کلاس‌هایی که مدرسه برایمان در نظر گرفته بود حاضر می‌شدم. این کلاس‌ها برای جمع‌بندی پایانی دروس بود و در ما‌ه‌های پایانی به ما کمک می‌کرد.
موسوی در ادامه گفت: در برخی از آزمون‌های آزمایشی نیز شرکت می‌کردم و معتقدم آزمون دادن برای داوطلبان کنکور مفید است و امکان مقایسه را به کنکوری‌ها می‌دهد. هر چند این عقیده شخصی من است و هر کسی باید با توجه به شناختی که از خودش دارد، راه‌های درس خواندن و محک زدنش را پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.