روش های مطالعه صحیح و چگونگی مطالعه در فصل امتحانات

شیوه های مطالعه صحیح و چگونگی مطالعه در ایام امتحانات

فصل امتحانات,امتحانات مدارس,دوران امتحانات

روزهای امتحانات بدون شک دانش آموزان در تکاپوی مطالعه و درس خواندن هستند و شاید از والدین سوال کنند چطور می توانند بهتر مطالعه کنند و موفق تر باشند.

از آنجا که مطالعه برای خیلی ها کاری پر استرس است ممکن است دانش آموزان به آن علاقه ای نداشته باشند. هر کسی برای مطالعه روش خاص خودش را دارد. بعضی ها موقع مطالعه به موسیقی گوش می دهند، بعضی ها به خوردن چیزی مشغول می شوند و خیلی ها در محیطی بسیار آرام و ساکت بهتر می توانند مطالعه کنند.

در هر صورت جز هر کدام از این دانش اموزان که هستید با ما همراه باشید تا چند روش مطالعه که ممکن است به دردتان بخورد را به شما آموزش دهیم.

 

1-  سعی کنید در طول سال تحصیلی درس هایتان را به مرور مطالعه کنید و گرنه حجم زیادی از کتاب روی هم جمع شده و شب امتحان با استرس زیاد و بی خوابی مواجه خواهید شد. اگر هم هنوز درس هایتان را نخوانده اید نگران نباشید و با آرامش سعی کنید قسمت هایی را که مطالعه می کنید به خوبی یاد بگیرید طوری که اگر وقت برای مرور نداشتید بتوانید آنها را به ید بیاورید.

2-  برنامه ریزی صحیح کلید موفقیتتان است. جدولی درست کنید و روزهای هفته را در آن بنویسید. سعی کنید همه قسمت ها را در ساعت های مشابه تنظیم کنید. سپس در هر ساعتی که مطالعه می کنید با مداد بنویسید و در آخر هفته کارهایتان را برآورد کنید و ببینید رضایت بخش است یا نه. اگر نتوانستید به برنامه عمل کنید می توانید مداد نوشته ها را پاک کنید و مجدد تنظیم کنید ولی اینبار خودتان را تنبیه کنید.

فصل امتحانات,امتحانات مدارس,دوران امتحانات

3-  سعی کنید در فصل امتحانات لحظاتی را به گشت و گذار اختصاص دهید. ورزش، قدم زدن، گپ و گفت با دوستان و خانواده و خواب برایتان لازم است. در برنامه روزانه تان چند دقیقه هم که شده به این کارها اختصاص دهید.

4-  هر یک ساعت که مطالعه می کنید 10 تا 15 دقیقه به مغزتان استراحت دهید. البته منظور از یک ساعت شصت دقیقه کامل است نه اینکه بین آن کارهای متفرقه هم انجام دهید. فراموش نکنید که مغزتان برای کارایی بهتر احتیاج به استراحت دارد.

5-  غذای خوب و ورزش در دوران امتحانات بسایر اهمیت دارد. باتری بدن شما را فقط غذاهای سالم می تواند شارژ کند. پس سعی کنید شارژ بدنتان را کامل کنید تا حین درس خواندن شارژتان تمام نشود. برای کاهش استرس و گردش منظم اکسیژن در خون نیاز دارید که حتما در برنامه تان ورزش را بگنجانید.

6-  هدفتان از درس خواندن چیست؟ اگر می خواهید موفق باشید و نمرات خوبی کسب کنید باید هدفتان را از درس خواندن بدانید و با رغبت به سراغ کتابتان بروید. بنابراین برای خودتان هدفی قرار دهید که به امید براورده شدن آن هدف درس هایتان را با دقت بیشتری بخوانید.

7-  هرفردی روش درس خواندن خودش را دارد. سعی کنید روشی که بهتر از پس فهمیدن درس ها بر می آیید را کشف کنید و به این ترتیب موفقیتتان را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.