درمان سرطان با استفاده از مدلهاي رياضي

 درمان سرطان با استفاده از مدلهاي رياضي

 گروهي از دانشمندان آمريکايي مدلي رايانه اي را ارائه کرده اند که براساس آن مي توان ترکيبي از موثرترين روش هاي درماني معالجه سرطان را با استفاده از آلگوريتم هاي رياضي ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، پروژه تحقيقاتي ليزه دو فليس استاد رياضي کالج هاروي ماد در کاليفرنيا که با عنوان “درمان سرطان با رياضي” معرفي شده است، نشان مي دهد که از ترکيب علم سرطان شناسي و رياضي مي توان بيشترين شانس را براي شناسايي و تشخيص درمان هاي موثر در مبارزه با تومورها بدست آورد.

اين استاد دانشگاه چند سيستم رياضي را براي ترکيب استراتژي هاي مختلف ايمني درماني، شيمي درماني و واکسينودرماني شناسايي کرده است.

دو فليس که بررسي هاي خود را در کنگره سالانه “ائتلاف ملي براي يافته هاي علمي” در واشنگتن مطرح کرده است، در اين خصوص توضيح داد : “ما يکسري از مدل هاي رياضي خاص را توسعه داده ايم که به کمک آنها مي توان ديناميک کاملتر واکنش هاي ميان سلولهاي نئوپلاستيکي، سيستم ايمني و درمان هاي پزشکي سازگار را دريافت. از آنجا که اين راه درصد خطر سلامت بيمار را تا حدقابل ملاحظه اي کاهش مي دهد، بسيار حائز اهميت است.”

براساس گزارش مديکال نيوز تو دي، اين مدل ها با استفاده از شبيه سازي و تصويرسازي هندسي ويژگي هاي متعدد بيماري به روش مجازي، درمان هاي موثر را ارائه مي کند.

درحقيقت با اين روش، يک مدل رياضي عرضه مي شود که به اطلاعات متعدد افزايش سلولهاي سرطاني و واکنش آنها با سيستم ايمني ترجمه مي شود. به اين ترتيب پزشکان مي توانند قبل از آغاز درمان سرطان با داروهاي خطرناک شيميايي که عوارض جانبي زيادي دارند، بهترين درمان را تشخيص دهند.

منبع: سايت خانه رياضيات اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.