راه‌اندازی رشته بورس در مدارس کشور

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی رشته بورس خبر داد و گفت: با مجموعه بورس تفاهم نامه‌ای ایجاد شده تا دانش آموزان علاقمند بتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی رشته بورس خبر داد و گفت: با مجموعه بورس تفاهم نامه‌ای ایجاد شده تا دانش آموزان علاقمند بتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

علی زرافشان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دولت یازدهم به دولت الکترونیک توجه ویژه دارد و ما در تلاش هستیم تا زمینه‌های لازم برای تحقق دولت الکترونیک را فراهم کنیم.

وی افرود: با همکاری مجموعه بورس می خواهیم فضای مجازی را برای یادگیری بورس و آشنایی با بورس فراهم کنیم تا دانش آموزان وارد محیط واقعی تجارت و عمل شوند.

زرافشان یادآور شد: رشته بورس در سالتحصیلی جاری در برخی استانها راه اندازی شده و استانهای زیادی داوطلب بودند اما مراحل تصویب این رشته طول کشید و تاکنون تنها در سه استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: مربیان آموزش این رشته تخصص دارند به طوریکه مجموعه بورس هم موظف به تامین نیروهای متخصص در این زمینه هستند و در سال آینده با توجه به برنامه های اعلام شده توسط بورس، این رشته در سایر استانها توسعه خواهد یافت.

زرافشان تصریح کرد: راه اندازی رشته بورس در مدارس بر روی رونق اقتصادی تاثیر مستقیم داشته و به سمت استغال‌های مبتنی بر برنامه های جدید پیش می‌رویم.

وی گفت: آینده بورس بسیار آینده روشن است و تقریبا یک خدمت فراگیر در کشور خواهد شد که ظرفیت شغلی زیادی در کشور ایجاد می‌کند و تمامی استانها این ظرفیت را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاستهای آموزش و پرورش توجه به خلاقیت، نوآوری و توجه به پژوهشهای دانش آموزی است، گفت: ارتقاء کیفیت یادگیری از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که این موضوع نشان دهنده اهمیت پژوهش های دانش آموزی است.

زرافشان ادامه داد: توسعه پژوهش سراها از دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است که در این راستا علاوه بر 300 پژوهش سرای موجود 102 مورد دیگر افزوده شده است چرا که انجام امور پژوهشی در دانش آموزان موجب کشف استعداد دانش آموزان و بروز و ظهور خلاقیت آنها می شود.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 10 میلیون تومان اعتبار برای هر یک از پژوهش سراهای موجود در کشور خبر داد و گفت: در مجموع سه میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز پژوهش سراها در نظر گرفته شده و برای هر یک از پژوهش سراهای جدید نیز 15 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده ایم که در مجموع برای پژوهش سراهای جدیدالتاسیس 1.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر پژوهش سراهای آموزش و پرورش جایگاهی پیدا کرده‌اند که به عنوان پارک علم و فناوری دانش آموزان شناخته شده است.

زرافشان تصریح کرد: تنها هشت پژوهش سرا دارای آزمایشگاه نانو بود اما با توجه به جهت گیری کشور به سمت پژوهشهای نانو موفق به تجهیز 32 پژوهش سرا به آزمایشگاه نانو شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 400 پژوهش سرا در کل کشور داریم که باید به 750 پژوهش سرا مجهز شویم.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در هر استان باید حداقل یک پژوهش سرای مجهز به آزمایشگاه نانو داشته باشیم تا دانش آموزان بتوانند یافته‌های خود را به ثبت برسانند.

وی بابیان اینکه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر اجرای طرحها نظارت دارند، اظهار کرد: هر گونه تغییر و تحولی در نظام آموزشی تحت نظر شورای عالی آموزش و پرورش انجام می شود بنابراین هر وزیری به طور دلخواه نمی تواند طرحی را که از قبل اجرا می شده حذف و یا طرحی جایگزین کند.

زرافشان تصریح کرد: جشنواره خوارزمی از جمله طرحهایی است که در آموزش و پرورش در سالهای گذشته تلاش هایی زیادی شد تا برگزار شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در هر دوره وزیر آموزش و پرورش احساس کند اجرای طرحی ضرورت ندارد و یا طرحی در زمان خاصی ضروری نیست باید به شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شود تا تمامی اعضای شورا موضوع را بررسی کنند و تصمیمات لازم را بگیرند.

زرافشان خاطرنشان کرد: موضوع مدرسه محوری یکی از موضوعاتی است که در گذشته بر اجرای آن تاکید زیادی شد اما در دوره‌ای دیگر به متمرکز کردن آنها توجه شد و هنگام تغییر سیاستها نیز آموزش و پرورش تحت تاثیر تحولات قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.