ادامه رایزنی‌ها برای راه‌اندازی دانشگاه هنرهای اصیل ایرانی

ادامه رایزنی‌ها برای راه‌اندازی دانشگاه هنرهای اصیل ایرانی

استاد فرشچیان گفت: دروس هنرهای ایرانی، هنرهای متعالی صنایع دستی، نقشه فرش و قالی، طراحی و مدیریت کارهای هنری در این دانشگاه تدریس می‌شود.

استاد فرشچیان گفت: احداث دانشگاه هنرهای اصیل ایرانی اسلامی از نیازهای ضروری کشور ماست چرا که هنرهای اصیل ما در ضعف و ناتوانی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به رتبه ایران در هنر فرش افزود: زمانی هنر فرش ایران در دنیا حرف اول را می زد در حالی که الان به رتبه بالای چهل در جهان رسیده‌ایم.

استاد محمود فرشچیان خاطر نشان کرد: در اکثر کشورها از جمله کشور ایتالیا، اتریش نسبت به هنرهای اصیل‌شان دانشگاه و مراکز تحقیقاتی دارند اما متأسفانه در ایران چنین مکان‌هایی وجود ندارد و دائماً سعی می‌کنیم که این هنرها از خارج سوغاتی برای ما بیاید.

وی افزود: غرب گرایی روشنفکران، عدم مطالعه مناسب نسبت به فرهنگ اصیل ایرانی و برخی لجاجت‌ها باعث ناهمگونی و تحمیل هنر از خارج شده است.  

استاد فرشچیان گفت: دروس هنرهای ایرانی، هنرهای متعالی صنایع دستی، نقشه فرش و قالی، طراحی و مدیریت کارهای هنری از جمله مباحثی است که در دانشگاه هنر ایرانی اسلامی تدریس خواهد شد.

وی ادامه داد: راه اندازی این دانشگاه علاوه بر اشتغال زایی می‌تواند به تولیدات ما در زمینه هنر ارتقا بخشد و بعد از یکی دو سال می‌توانیم شاهد بازده حیرت انگیز این دانشگاه با پرورش استادان زبردست باشیم .

استاد فرشچیان در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا شما هم در این دانشگاه تدریس دارید؟ گفت: به دلیل بالا رفتن سنم متأسفانه نمی توانم تدریس داشته باشم ولی از هر کاری که در توانم باشد دریغ نمی‌کنم. 

چندی پیش هم مخبردزفولی در دیداری دوجانبه با استاد فرشچیان تأکید کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح دانشگاه هنرهای اسلامی و ایرانی را به صورت یک طرح ملی ویژه پی‌گیری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.