ریاضی دان ها صاحب بالاترین رتبه مشاغل

ریاضی‌دان‌ها صاحب بالاترین رتبه مشاغل

مشاغل ریاضی دان ها

از سال ۱۹۸۸، هر ساله گزارشی از پر امتیازترین مشاغل بر اساس انواع معیارهای اندازه‌گیری در مشاغل مختلف منتشر می‌شود. آشنایی با فرصت‌ها، چالش‌ها و پاداش‌های شغلی در زندگی حرفه‌ای ما نقش ویژه‌ای دارد. اداره کار ایالات متحده (BLS) تخمین زده است که به طور متوسط یک کارمند آمریکایی بیش از دو سوم از روز خود را در محل کار و یا در فعالیت‌های مربوط به کارسپری می‌کند. البته، عوامل زیاد دیگری نیز توانسته در طول ۲۶ سال در رتبه بندی مشاغل در گزارش مشاغل تغییر ایجاد نماید. شغل سردبیر نشریه، تا ۱۲ سال پیش، رتبه شماره ۳۱ را به خود اختصاص داده بود، در صورتی‌که این شغل در گزارش مشاغل امسال رتبه ۱۳۹ را کسب کرده است. مسلما تکنولوژی و فناوری تاثیرعمیقی بر تقاضا و شرایط کار داشته است. البته تغییرات و شرایط فرهنگی نیز در بازار کار بسیار مهم می‌باشد.

سالانه سازمان‌ها و مؤسسات زیادی در دنیا به رتبه‌بندی مشاغل می‌پردازند. از جمله مؤسسه Career Cast. یافته‌های این مؤسسه بیشتر از یک کنجکاوی ساده است. بر خلاف بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی، شغل نتیجه انتخاب و تصمیم‌گیری افراد است. مشاغلی که می‌توان آن‌را ادامه داده یا تغییر داد. بنابراین، "اندازه‌گیری" شغل می‌تواند کیفیت زندگی‌ را تغییر دهد. البته ذکر این نکته مهم است که هیچ تضمینی وجود ندارد که دو تجربه کاری، مشابه بوده ومسیرهای مختلف یک شغل تخصص، مهارت، منافع و علایق منحصر به فردی را ایجاد خواهد نمود. در نهایت، فقط خودتان می‌توانید بهترین کار را بر اساس توانایی‌ها و احساسات خود، تعیین کنید. با این حال، گزارش امتیاز مشاغل حاضر، می‌تواند به عنوان نقشه راه،حرفه‌ای که برای شما مناسب است را تعیین کند.شغل,ریاضی

مؤسسه CareerCast از مراکز معتبر در زمینه آمار و اطلاعات مشاغل مختلف می‌باشد، بر اساس معیارهای مختلف هر ساله تحقیقات زیادی را در زمینه مشاغل مختلف انجام می‌دهد. این مؤسسه به تازگی رتبه‌بندی سالانه خود را از ۱۰ بهترین شغل در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده است.

تبریک به ریاضیدانان، شما در اولین رتبه شغلی این سال بوده‌اید. 9 شغل از ۱۰ شغل برتر در گروه شغلی -science, technology, engineering, and math-STEM، قرار گرفته است. در این رتبه‌بندی آمار در رتبه سوم و بیمه در رتبه چهارم قرار گرفت. این مؤسسه ۲۰۰ شغل از بالاترین مشاغل را براساس چهار عامل محیط و شرایط کار، درآمد و حقوق، آینده و چشم انداز و فشار کار و استرس، رتبه‌بندی می‌کند.
رتبه امسال ریاضیدان‌ها از سال ۲۰۱۳، ۱۷ مکان تغییر کرده است!. رتبه بندی بالا آن مربوط به محیط کار، درآمد بالا و چشم انداز بالا، و استرس کم است. درآمد متوسط برای یک ریاضیدان، با توجه به داده‌های مؤسسه CareerCast، حدود ۱۰۱٫۳۶۰ $ است.
سه شغل ریاضی دان، استاد رسمی دانشگاه و آماردان در این فهرست بر اساس اطلاعات اداره کار آمریکا، پرشی دورقمی داشته‌اند
.

 

منابع :

http://www.careercast.com/jobs-rated/jobs-rated-2014-ranking-200-jobs-best-worst

http://www.maa.org/news/mathematician-named-best-job-for-2014-by-careercast

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.