آغاز به کار هفتمین همایش ملی ریاضی در تبریز

هفتمین همایش ملی ریاضی روز چهارشنبه در محل دانشگاه پیام نور تبریز آغاز به کار کرد.

همایش ریاضی

دبیر علمی همایش در مراسم آغاز بکار این گردهمایی گفت: 300 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد 110 مقاله و 70 پوستر برای ارایه در همایش پذیرفته شده اند.
محمد چایچی محورهای این همایش را آنالیز، جبر، هندسه و توپولوژی، ترکیبات و نظریه گراف، معادلات دیفرانسل و سیستم های دینامیک، آنالیز عددی، تحقیق در عملیات و نظریه کنترل، آموزش ریاضی، تاریخ ریاضی، آمار و نظریه احتمال و علوم کامپیوتر برشمرد
.
وی با اشاره به تحولات آموزش ریاضی در دو دهه اخیر، ادامه داد: انجمن ریاضی ایران و وزارت علوم پیشنهاداتی در خصوص تغییر سیستم آموزش ریاضی در کشور ارایه داده اند که تا کنون چندان موفق نبوده و همچنان شاهد کاهش آماری فارغ التحصیلان رشته های ریاضی در کشور هستیم.

چایچی افزود: ضروری است در کنار برگزاری همایش و ارایه مقالات، نیم نگاهی به معضلات رشته ریاضی شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی، جلسات هم اندیشی، سخنرانی ها و ارایه پوسترها فرصت مغتنمی است تا اساتید و بزرگان یک علم ایده های خود را به اشتراک بگذارند.
مجید واحدی ادامه داد: دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با 31 مرکز به عنوان یکی از دانشگاه های فعال و پویای کشور فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: 35 هزار دانشجو در 120 رشته کارشناسی و 50 رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه تحصیل می کنند.
هفتمین همایش ملی ریاضی ششم و هفتم آبان ماه جاری در دانشگاه پیام نور تبریز در حال برگزاری است.
ششمین همایش ملی ریاضی سال گذشته در اصفهان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.