سومین همایش مرزهای علوم ریاضی دی ماه امسال برگزار می شود

سومین همایش «مرزهای علوم ریاضی» به همت دانشگاه صنعتی شریف و به میزبانی پژوهشگاه دانش های بنیادی در نیمه اول دی ماه امسال برگزار می شود.

مرزهای علوم ریاضی,همایش ریاضیر

سومین همایش «مرزهای علوم ریاضی» 8 تا 11 دی ماه امسال با حضور و سخنرانی ریاضیدانان برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین برخی سخنرانان مدعو تعدادی درس کوتاه در هفته های قبل و بعد از همایش ارائه خواهند کرد که می تواند آورده علمی مناسبی به ویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد.

ایجاد ساختاری منظم جهت ارتباط مستمر و همکاری های بین المللی ریاضیدانان داخل و خارج از کشور از جمله اهداف این همایش علمی است.

از دیگر اهداف این همایش می توان به ایجاد محفلی برای ارتباط مؤثر بین جامعه ریاضیدانان ایرانی، آشنایی جامعه ریاضی کشور به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مرزهای علوم ریاضی، ایجاد فرصتی برای تعریف پروژه های پژوهشی مشترک، ارایه سخنرانی های علمی با استانداردهای بالا در مرزهای دانش ریاضی، انتشار مجموعه مقالات معتبر از ریاضیدانان مطرح ایرانی و تشکیل کانون علمی معتبر برای جذب ریاضیدانان برجسته ایرانی اشاره کرد.

ایجاد بستری برای بین المللی شدن و دستیابی به جایگاهی مناسب در عرصه نشر مقالات پژوهشی ریاضی در جهان، چشم انداز اصلی این همایش است که با تداوم برگزاری و انتشار مجموعه مقالات همراه با داوری در سطح استانداردهای کیفی بالا دستیابی به آن میسر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.