آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از اول آبان ماه

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، از آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از اول آبان ماه خبر داد.

عتبات عالیات

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد: با توجه به رفع منع اعزام زمینی به عتبات عالیات از سوی سازمان حج و زیارت و بازگشایی سفرهای زمینی، ستاد در نظر دارد از یکم آبان ماه تا 10 دی ماه (ایام مصادف با محرم و صفر) کاروان هایی از دانشجویان را به عتبات عالیات اعزام کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تقاضای زیاد زائرین عمره گزار سال 93 مبنی بر اعزام به عتبات، این دانشجویان می توانند با هماهنگی با مدیر کاروان خود، در قالب کاروان عمره خود، راهی عتبات عالیات شوند.

محمد زارع ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با بانک تجارت، مبلغ یک میلیون تومان وام برای زائرین در نظر گرفته شده که روش دریافت آن متعاقبا از سایت لبیک به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: اعزام ها به دو صورت زمینی و هوایی است و با توجه به درخواست های زیاد در زمان های خاص مانند تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی، اولویت با استان هایی است که هر چه زودتر ظرفیت کاروانی خود را تکمیل و به ستاد اعلام کنند.

زارع گفت: این طرح ویژه دانشجویان مجرد و متاهل عمره گزار سال 93 و اساتید است و متقاضیان از 30 شهریور ماه تا چهارم مهر ماه فرصت دارند به دفاتر ستاد در استان ها مراجعه و درخواست تشرف دهند.

وی افزود: علاوه بر زائرین عمره گزار سال 93، دانشجویان عمره گزار سال 92 و همچنین دانشجویانی که تا کنون به سفر عمره مشرف نشده اند هم می توانند درخواست اعزام خود را به دفاتر ستاد در استان ها اعلام و به این سفر معنوی اعزام شوند.

زارع درباره هزینه اعزام به عتبات عالیات گفت: هزینه اعزام به عتبات عالیات بسته به دوری و نزدیکی به مرز متفاوت است و میانگین قیمت به صورت زمینی 900 هزار تومان و به صورت هوایی یک میلیون و 100 هزار تومان است.

زائرین عتبات مطابق نظر سازمان حج و زیارت شش روز عازم شهرهای مقدس نجف و کربلای معلی خواهند شد و به محض رفع موانع و صلاحدید سازمان حج، زیارت کاظمین هم در برنامه زیارتی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.