همکاری دانشگاه های اصفهان با آلمان توسعه می یابد

همکاری دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان با تعدادی از دانشگاه های آلمان توسعه خواهد یافت.

سرپرست دانشگاه اصفهان دردیدار با پروفسور «مارگارت وینترمانتل» رئیس موسسه «تبادلات آکادمیک آلمان» (DAAD) و هیات همراه بر گسترش همکاری های علمی پژوهشی بین دانشگاه های دو کشور تاکید کرد.
هوشنگ طالبی با تشریح ابعاد گوناگون تعامل
دانشگاه اصفهان با بسیاری از دانشگاه های جهان ابراز امیدواری کرد که با گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی با دانشگاه های آلمان نیز در آینده ای نزدیک شاهد نتایج مثبت و ارزنده ای خواهیم بود.

مارگارت وینترمانتل نیز با ابراز خرسندی از بازدید دانشگاه اصفهان بر لزوم همکاری های بین المللی دانشگاه ها در راستای اهداف عالی بشریت تاکید کرد.وی درباره موسسه تبادلات آکادمیک آلمان گفت: این مرکز از مجموعه چند دانشگاه و دانشجویان آلمانی با هدف ارائه امکانات موجود در این موسسه به موسسات آموزش عالی دنیا تشکیل شده است.
وی به نقش پشتیبانی موسسه در قالب همکاری با شرکت های دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: از دیگر اهداف این موسسه اطلاع رسانی برای شرکت های دانش بنیان و تسهیل برای ورود آنها به دانشگاه ها و مراکز علمی بین المللی است.
همچنین رئیس مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) در رأس هیأتی متشکل از تعدادی از رؤسا و اعضای هیأت علمی دانشگاه های این کشور از توانمندی های پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.
وینترمانتل در نشست مشترک با هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف از این بازدید را آشنایی با روند فعالیت های پژوهشی، بررسی راه های همکاری بیشتر با این دانشگاه و تعمیق همکاری های گذشته عنوان کرد.
وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های
دانشگاه صنعتی اصفهان از آمادگی مناسب این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه های آلمانی ابراز خرسندی کرد.
رئیس مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD)، فعالیت های کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان و ارتباط این دانشگاه با بخش صنعت را قابل توجه دانست و افزود: کارآفرینی و ارتباط دانشجویان با صنعت، فصل مشترک دانشگاه های آلمان و ایران محسوب می شود و این موضوع می تواند زمینه همکاری های بیشتر دو کشور را فراهم کند.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره جدید مبنی برگسترش همکاری های بین المللی دانشگاه های ایران با دانشگاه های خارجی گفت: افزایش همکاری های علمی بین المللی جهت ارتقای رتبه دانشگاه های ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
سید محمود مدرس هاشمی با بیان این که مؤسسه تبادلات آکادمیک کشور آلمان یکی از مؤسساتی است که از گذشته با دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان همکاری داشته است، ابراز امیدواری کرد: گسترش این همکاری ها موجب ارتقای رتبه ایران در تعاملات بین المللی شود.
در نشست مشترک اعضای این هیأت دانشگاهی کشور آلمان با مسئولین و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، چند نفر از رؤسای دانشگاه های آلمان نیز به بیان نظرات خود درجهت گسترش همکاری های علمی و پژوهشی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.