چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران برگزار می‌شود.

چهل و پنجمین کنفراس ریاضی ایران

همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان، چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران، چهارم تا هفتم شهریور ماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دکتر محمدرضا صافی، دبیر چهل و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران، با بیان اینکه این کنفرانس قدیمی‌ترین کنفرانس مستمر ایران است، گفت: تا کنون یک هزار و 489 نفر برای شرکت در این کنفرانس که بزرگترین گردهمایی ریاضی کاران ایران است، ثبت نام مقدماتی کرده‌اند.

صافی با بیان اینکه از بین مقالات رسیده به دبیرخانه این کنفرانس و پس از داوری‌ها 768 مقاله پذیرفته شده است، افزود: از این تعداد 410 مقاله به صورت شفاهی و 358 مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه می‌شود.

وی برگزاری 18 سخنرانی عمومی توسط  17 تن از ریاضیدانان ایرانی و خارجی، پنج کارگاه تخصصی و برگزاری پنج میزگرد را از دیگر برنامه‌های این کنفرانس چهار روزه در دانشگاه سمنان عنوان کرد.

به گفته صافی، برگزاری کارگاه اوریگامی (هندسه بازی، کاغذ و تا) توسط نماینده اوریگامی ژاپن در ایران، میزگرد تجاربی از ریاضیدانان پیشکسوت، تقدیر از مریم میرزا خانی برنده معتبرترین جایزه جهانی ریاضیات، اعطای جایزه هشترودی و اعطای جایزه ریاضی کرمانی از دیگر برنامه‌های جذاب این کنفرانس است.

بر اساس این گزارش، طبق توافقات انجام شده با سازمان آموزش و پرورش استان سمنان، دبیران و دانش آموزان استان می‌توانند با تخفیف ویژه در این کنفرانس شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.