تحصیل ۶۴ هزار معلم در دانشگاه فرهنگیان

تحصیل ۶۴ هزار معلم در دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه 64 هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، گفت: طرح جامع بهبود کیفیت آموزش از سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان

  محمود مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «مهمترین برنامه دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید چیست؟»، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید تدارکات وسیعی در ابعاد آموزشی، پژوهش و فرهنگی دیده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمند‌سازی فعالیت‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده است و آنچه که در رأس همه این فعالیت‌هاست در حوزه آموزش بوده و بحث کاروزی است.

مهرمحمدی افزود: قرار است از سال تحصیلی جدید کارورزی به اجرا درآید و طراحی‌های خوبی صورت گرفته است و کل بدنه آموزش و پرورش به یک معنا باید به میدان آید و همه ظرفیت‌های موجود به خدمت گرفته شود تا ما در امر بسیار حساس کارورزی برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ساختاری با عنوان شورای راهبردی کارورزی در آموزش و پرورش پیش‌بنی شده است، گفت: با عنایت ویژه وزیر آموزش و پرورش که ریاست این شورا را بر عهده گرفته‌اند و پشتیبانی‌های آموزش و پرورش، برنامه کارورزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با امضای وزیر آموزش و پرورش و رئیس شورای راهبردی کارورزی به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 20 هزار دانشجو در کل کشور درس کارورزی را در رشته‌های مختلف به خصوص رشته آموزش و پرورش ابتدایی را انجام دهند و این مستلزم تمهیدات وسیع برنامه‌ای و تدارک اجرایی است که ما این برنامه‌ریزی و تدارکات را انجام داده‌ایم.

 

مهرمحمدی تعداد پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور را  64 پردیس عنوان کرد و گفت: البته تعداد واحدهای دانشگاه بیش از این تعداد است ؛چرا که ما برای بعضی‌ پردیس‌ها واحدها و مراکز تابعه پیش‌بینی شده است و سرجمع واحدهای آموزشی،پردیس‌ها و مراکز تابعه قریب 100 واحد می‌شود.

وی افزود: تعداد دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر تحصیل می‌کنند بالغ بر 64 هزار نفر است که یک سوم از آنها دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و دو سوم آنها دانشجویان کارشناسی پیوسته هستند و دانشجو معلمانی هستند که قرار است به عنوان معلمان جدید بعد از فراغت از تحصیل در آموزش و پرورش به خدمت مشغول شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درخصوص تعداد ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید در بهمن سال جاری بالغ بر 12 هزار دانشجو برای دوره کارشناسی پیوسته گزینش می‌کنیم که در 18 رشته است  و در کارشناسی ارشد در دو رشته مجوز گرفته‌ایم و به صورت خیلی محدود وارد کارشناسی ارشد می‌شویم و این ورود در سال تحصیلی جدید بیشتر شکل نمادین دارد و پخش غالب، کماکان دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.