چرا من ؟!!!

آرتور اِش ستاره سیاهپوست تنیس جهان است که قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ ویمبلدون را در کارنامه درخشان ورزشی اش دارد.

www.riazisara.ir    ریاضی سرا

در سال ۱۹۸۳ مصادف با ۱۳۶۲ به سبب خون آلوده ای که هنگام عمل جراحی قلب به وی تزریق کرده بودند ، با بیماری HIV درگذشت. هنگامی که مشخص شد او به بیماری HIV مبتلا گشته صدها هزار نامه از هوادارانش در سراسر دنیا برای همدردی و حمایت برایش ارسال شد

در یکی از نامه ها با طعنه از وی پرسیده شده بود که : چرا خدا تو را برای گرفتار شدن به این بیماری ناعلاج انتخاب کرده است ؟

آرتور بسیار در این باره اندیشید، سپس چنین جوابی داد: «دوست مهربانم در سراسر این گیتی پهناور حدود ۵۰ میلیون کودک شروع به بازی تنیس می کنند ، ۵ میلیون نفر بازی کردن تنیس را یاد می گیرند،۵۰۰ هزار نفر تنیس باز حرفه ای می شوند،  ۵۰ هزار نفر در مسابقات تنیس در سطوح مختلف بازی می کنند ، ۵۰۰۰ نفر در مسابقات حرفه ای شرکت می کنند ، ۵۰۰ نفر در مسابقات مقدماتی گرند اسلم شرکت می کنند ، ۵۰ نفر به مسابقه ویمبلدون راه می یابند، ۴ نفر به نیمه نهایی و ۲ نفر به مسابقه نهایی می رسند و سر انجام یک نفر پیروز می شود. وقتی من برنده تنیس ویمبلدون شدم ، هرگز از خدا نپرسیدم که : چرا من ؟ … و امروز که در بستر بیماری افتاده ام و درد سراپای وجودم را گرفته نیز نباید از خدا بپرسم : چرا من ؟!!! »

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.