معرفی شاخه های ریاضیات

شاخه های علم ریاضی

شاخه های ریاضی

ریاضیات یکی از جذاب ترین نظام های فکری، محض ترین و ساده ترین صورت های هنری و چالش انگیزترین علوم است. مطالعه ریاضیات بسیار لذت بخش و با اهمیت است. ریاضی دانها با کمک در حل مسائل رشته هایی همچون پزشکی، مدیریت، اقتصاد، کامپیوتر، فیزیک، روانشناسی، مهندسی و علوم اجتماعی فرصتی برای ایجاد مشارکت پایدار در جامعه دارند.

ریاضیات، رشته ای با گوناگونی حیرت انگیزی است که احساس های متفاوتی نسبت به آن وجود دارد. شاید همه ی قسمت های آن را به یک اندازه دوست نداشته باشید، همان گونه که احساس یکسانی نسبت به موسیقی سنتی و پاپ ندارید. اما اگر بخشی از ریاضیات مورد توجه شما نیست مطمئن باشید حتماً بخشی وجود دارد که شیفته ی آن شوید.

در مقاله ای که توسط سرکار خانم نرگس عصارزادگان به فارسی برگردانده شده است و در ادامه ی مطلب قابل دانلود است به معرفی این شاخه ها پرداخته شده است.

این شاخه ها عبارتند از:

آمار، مدل سازی ریاضی، ریاضیات و علم رایانه، پژوهش و تدریس، آنالیز حقیقی و مختلط، جبر مجرد، هندسه توپولوژی، نظریه اعداد، جبر خطی، منطق و نظریه مجموعه ها، معادلات دیفرانسیل و آنالیز عددی، ریاضیات گسسته، ریاضیات کاربردی کلاسیک، تحقیق در عملیات، رایانه و … .


دانلود مقاله ی معرفی شاخه های علم ریاضی

برای دانلود فایل با لینک مستقیم از سایت رباضی سرا کلیک کنید.
در صورتی که لینک مستقیم مشکل دارد فایل مورد نظر را از اینجا دانلود کنید.

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 1.5 مگابایت

پسورد فایل: www.riazisara.ir

زبان : فارسی نویسندگان : مارگارت منزین ، رابرت گلدمن مترجم : نرگس عصار زادگان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.